خلق برند و راهاندازی استارتاپ «کامنتو»
کامنتو یکی از پروژههای جامع و استراتژیک گروه مرکاتیک برای شرکت کامهنگاه توسکا بود که طی آن، یک استارتاپ نوآور در حوزه موتور جستجوی تجربه، بررسی و مقایسه قیمت محصولات و خدمات از صفر طراحی و پیادهسازی شد.
در این پروژه، مرکاتیک مسئولیت کامل طراحی و توسعه برند را بهعهده داشت؛ از فاز اولیه ایدهپردازی و تحقیقات بازار، تا تدوین مدل کسبوکار، طراحی برند، طراحی UI/UX و تدوین استراتژی بازاریابی.
✔ خدمات ارائهشده توسط مرکاتیک:
- تحقیقات بازار و تحلیل رفتار مصرفکننده
- ایدهپردازی اولیه و معماری محصول
- نامگذاری برند (کامنتو) با هدف سادگی، ماندگاری و ارتباط مفهومی
- طراحی هویت مفهومی برند شامل شخصیت برند، ماموریت، ارزش پیشنهادی، پیام و معماری ارتباطی
- طراحی هویت بصری شامل لوگو، گایدلاین برند، عناصر تصویری
- تدوین مدل کسبوکار و مدل مالی با ساختار درآمدی چندگانه
- برنامه بازاریابی دیجیتال و برندینگ اولیه
🎯 خروجی پروژه:
برند کامنتو اکنون بهعنوان یک موتور جستجوی اجتماعی-تخصصی در حوزه مقایسه قیمت و تجربه کاربران، در حال ورود به بازار ایران و کشورهای عربی با مزیت رقابتی چندلایه است. این پروژه نشاندهنده توان بالای مرکاتیک در خلق استارتاپهای مبتنی بر نوآوری ارزش است.





